Mak Usu ?

Hai .. Asslamualaikum..Cousin aku dah dapat baby baru .. muda 2 lagi dah ade baby sendiri.. nak tahu berape ume mase dia kawen ? !7 baru weh.. tu pom x lepas exam SPM. Result pon x keluar lagi.. .. Dapat tau ade baby dalm perut mase dia umo 19 tahun.. See ? Mudakan.. Mak sedara aku tu baru umo 39 tahun (ibu si nurul yang kawen nie) .. Mak aku 46 tahun cucu pon tak dapat lagi.. kuakuakua.. Macam pelik je. Tapi tak pelik pon sebab mak nurul pom kawen awal gak.. tapi mase tu mak dia umo 19 tahun. KIra oklah kalaiu zaman dolu II kan ? Zaman sekarang bila kawen awal je, mesti orang pandang pelik . Sebab salah kite jugak, budak2 sekarang (termasuk aku) nie dah macam2 perangai . Susah kita nak jangka, jiwa budak remaja memang susah nak kawal.. Tapi kalau kita didik dengan didikan agama yang elok , eloklah jadinya kan ? Kawen awal senang .. Dpat hindar dair benda2 yang tak elok tu.. Maksiat, bunag bayi ape semua kan ? Syaitan menangis tau kalau kita mendirikan masjid nie .. So cepat2lah kawen ye ! *eh gatal pulak aku* ...
Terasa macam tua pulak ?! Haih.. Nasib II .. Apa nak jadi.. Baru form 1 dan dapat title " Mak Usu" .. Huuu...
Sekadar hiasan (gamba anak nurul tak jumpa lah)


Comments

Popular posts from this blog

Update

Minta Allah Tunjuk Jalan

Allah Tidak Pernah Salah .